Honda CBR 1000RR FireBlade (2.článok)

20. července 2006 v 20:43 |  Motorky
Maximálna rýchlosť tesne pod hranicou 300km/h. Viac netreba ani dodať. Takto sa dá charakterizovať najsilnejší motocykel z dielne Hondy, nová CBR 1000RR FireBlade.

Už prvý pohľad prezrádza s kým máme dočinenia. Kompaktné rozmery, nízka stavba, agresívny výhľad a technika použitá z pretekárskeho špeciálu RC211V. To všetko robí z CBR 1000RR nekompromisného dravca.
Základom je RC211V
Nielen technika je použitá z RC211V, ale aj celkový dizajn sa riadi zákonmi tohto špeciálu. Nízko položený predný štít plynulo prechádza do prednej kapotáže. Oproti predošlej generácii je plastov opäť o niečo menej. Zadná časť je opticky odľahčený skrytým tlmičom výfuku pod zadným sedadlom. Všetko je minimalizované, niektoré časti z dôvodu úspory hmotnosti aj vynechané. Napríklad holé káble prechádzajúce prednou kapotážou. To je následok boja s konkurenciou o najnižšiu hmotnosť a najvyšší výkon.
Plne elektrickému prístrojovému panelu dominuje veľký analógový otáčkomer umiestnený v strede. Ostatné informácie sprostredkujú dva LCD displeje. Nechýba ani kontrolka radenia, ktorá upozorňuje na najvhodnejší okamih preradenia rýchlosti. Škoda, že ani nová generácia nie je vybavená plnohodnotným palivomerom, ale len kontrolkou rezervy. Menšia šesťstovka ho už nejaký ten rôčik má.
Pomaly sa nedá!
CBR-ka je športovec, nie turista. Tomu zodpovedá aj jazdecká pozícia, ktorá ale nie je taká nekompromisná ako u niektorých konkurentov. Miesta je tiež dosť, čo je na túto triedu chvályhodné. Konečne superšport na ktorý sa poskladajú aj trošku prerastenejší. Tandemista si naopak veľa pohodlia neužije. Zadné "bidielko" svojimi rozmermi moc neplytvá, ale od tohoto druhu motocykla to ani nikto nechce.
Jazda s "ererou" dáva telu poriadnu porciu adrenalínu. Všetko to začína už pri dvetisíc otáčkach. Ale to pravé peklo nastáva až po prekročení osemtisíc. Jednotka sa s radosťou necháva vytáčať po hranicu 146 km/h. Dvojka, trojka a rýchlomer ukazuje hlboko nad dvesto, ale verte, že sa to nedá zastaviť. Maximálna rýchlosť okolo 290 km/h robí z áut štatistov a z vás sebavraha. Koniec. Nastal čas brzdenia. Štvorpiestikové radiálne uchytené brzdové strmene sa zahryzávajú do kotúčov stále s obrovskou rezervou. Dokonalú istotu nad motocyklom dotvára elektrohydraulický tlmič riadenia. Podvozok je ideálne vyvážený a pri malých zaváhaniach nie je zákerný, čo pri motocykli s výkonom 172 koní je veľmi vhodné.
Len pre vyvolených
Honda CBR 1000RR je určená len pre skúsených jazdcov. Ponúkne im obrovskú porciu zábavy a adrenalínu, ktorý vyplavuje zo seba priemerne ôsmymi litrami paliva. Pri extrémne športovej jazde sa spotreba bez problémov vyšplhá ďaleko za 10 litrov.
Fakty:
Honda CBR 1000RR
Maximálny výkon: 172 koní pri 11,250ot/min.
Maximálny krútiaci moment: 115 Nm/10 000ot/min.
Hmotnosť: 176 kg
Maximálna rýchlosť: 288 km/h
Spotreba: 8,0 l/km
Cena: od 499 900 Sk
 

Buď první, kdo ohodnotí tento článek.

Nový komentář

Přihlásit se
  Ještě nemáte vlastní web? Můžete si jej zdarma založit na Blog.cz.
 

Aktuální články

Reklama